fredag, september 14, 2007

Regnbåge utan kamera...

Vi fick springa en runda på Revingefältet nu ikväll, fast det ösregnade när vi stannade bilen. Vi satt kvar en stund (och steppade i bakluckan!) innan matte suckade och klev ur bilen och släppte ut oss. Jag och Pussel drog direkt. Matte blev arg. Riktigt riktigt arg.... Det var inte så jättekul faktiskt så sen gick jag vääldigt nära matte resten av rundan. Men jag hittade mattes försvunna dummie som Melkers husse kastade upp i ett träd för några veckor sedan. Så då blev matte lite gladare.

Sen blev matte arg på Peggy för när matte än tänkte gömma dummien för en dirigering för mej eller Pusslet, så sprang den stora gula tillbaka och snodde dummien. Sen slutade det regna och det kom en jättefin stoor regnbåge över hela himlen, nästan så man kunde leta efter skatten på två ställen sa matte. Fast vi letade aldrig efter nån skatt. Synd. Annars är jag rätt så bra på och leta sorkar och kaniner, kanske skatter också, vad vet jag?!

Och ingen kamera hade matte med sig...

Inga kommentarer: