torsdag, september 20, 2007

Hotell utan hiss...

... har jag bott på. Nästan i alla fall. Jag och Pussel fick åka hem till Mio och Jumjum för att matte skulle iväg nånstans ett par dar. Di gule åkte som vanligt till Unnie i Genarp.

Pussel och Jumjum leker hela tiden, man blir rent matt. Och när man ska gå och lägga sig på Miohotellet - då måste man gå upp för en SPIRALTRAPPA. Hallå, sa jag, var är hissen?! Vet ni, dom hade ingen hiss. Jag var tvungen till slut... För att markera mitt missnöje så låg jag dock i biabädden på golvet och inte i sängen (första natten i alla fall...) hos Mios matte och husse. Där fanns en fin fårskinnsfäll så det var rätt ok faktiskt.

Jag fick gå med Mio och hans matte ut och träna ett par gånger. Först fick jag bara sitta och titta på, värdelöst trist ju. Så tillslut så bestämde jag att det var dags för mig att Utföra Arbete. Inte heller Mios matte uppskattar Egna Initiativ. Så hon blev ARG. Sen gick vi in och vi fick kvällsmat. Och jag fick ligga i soffan.

Här kan ni mer om Mio och Jumjum: http:/carmijum.blogspot.com

Inga kommentarer: