onsdag, september 26, 2007

Ut i skogen ska vi gå!

Jag var lite rädd att det skulle ta låång tid innan jag fick komma på appportering med matte igen, men jag lyckades övertyga matte om att det är NYTTIGT med frisk luft och skammade ankor, även om man som matte har hål i magen. Jag fick åka i Heddas vita bil med fyrhjulsdrift - tur var väl det, tänk om matte hade fastnat i leran med FUF-en?! Alla var jättesnälla och matte behövde inte bära en endaste anka nästan!

Jag fick apportera änder både i skogen och på ängen, och det är såååå kul! Fast idag sprang jag lite för fort på en - då drog matte mig i örat och jag fick gå fot och vara ORDENTLIG en lång stund. Jag gillar inte att vara Ordentlig. Men ibland är matte väldigt envis...


När vi kom hem fick vi mat och sen somnade matte och jag i soffan. Och här har vi sovit vääldigt gott under duntäcket både jag och min matte... ja matte hon skulle ju bara VILA lite i soffan förstås, men det vet man ju hur det blir med det.

Inga kommentarer: