lördag, september 29, 2007

Mera Jakt!

Lördagsmorgon!! Upp tidigt och iväg - jag blev extrainkallad till lördagens jakt för dom saknade såna här Erfarna Apportörer. Jag åkte i Heddas vita bil, och det gjorde labradårgrabbarna också, så det blev lite trångt så jag satt mest i baksätet. När människorna fick lunch på Hurva Gästis så satte jag mig förstås i framsätet, så jag skulle se bättre.

På eftermiddagens tredje såt blev matte plötsligt alldeles väldigt trött & matt och fick peta i sig två alvedon, och då hade jag två skyttar vid Muren att hålla reda på. Så det gjorde jag, eftersom jag insåg att matte inte var så mycket att ha tills alvedonarna hade börjat verka. Matte tyckte jag var grymt olydig där. Men där har vi det igen - Egna Initiativ! Matte fixade ju ingenting, så jag fick ju ta över. Och vaddå - ska ankorna in eller ligga kvar, va?! Suck... vimsiga mattar....

Avslutningsdrevet hade vi i slottsparken, då regnade det jättemycket. På tvären. Så det var inte så kul, fast mig gör det inte så mycket. Jag menar, man blir ju ändå blöt när man badar ju, eller hur?!

Mio med matte har också varit på jakt idag. Mio har varit duktig och har blivit dirigerad i vattnet, han har fått ta flera skammade änder och även om det inte blev så mycket apporterat som förra gången, så tyckte Mio det var skitkul i alla fall!! Och lillebror Jumjum hittade en alldeles egen anka under en bil, som han stolt levererade i handen till matte, bra va :-)

Sen gjorde vi inte många knop, varken min trötta matte eller jag. Jag sov gott i mattes säng, och hon slumrade i soffan framför tv´n...

Inga kommentarer: