måndag, september 03, 2007

Måndag morgon

Jag är lite trött idag. När matte klev upp ur sängen så låg jag kvar. Länge. Pussel studsade upp som en gummiboll när matte rörde på sig. Inte jag. Inte förrän hon började fixa frukost i köket så gled jag lååångsamt ner från den varma sängen... Och sträckte på mig flera gånger på vägen från sovrummet till köket :-)

Det tar på krafterna att arbeta med Viktiga Saker. Många änder blev det... Men det var det värt :-) Till helgen är det dags igen!! Matte säger att det blir mycket jobb för mig i höst. Och måånga änder ska det bli...

Vet ni, jag har hittat en själsfrände!! Han heter Göran, och är faktiskt min.. ähhh.. .ja... nån släkt i alla fall - hans farfar är min farsa! Läs i hans mattes blogg om när Göran var på jaktprov. http://www.limmerhult.net
Göran gillar vass lika mycket som jag!! Vass och änder och sök :-)
Göran är pappa till Bobby förresten! Undras om vi kan göra en lika bra sökhund av Bobby....hmmmm.... han skulle nog behöva gå i lära hos mig.... ska lura med honom nästa gång tror jag, när hans husse inte ser oss ......

Inga kommentarer: