torsdag, september 13, 2007

Bara jag....

...fick följa med på andjakt idag :-) ALLA dom andra fick stanna hemma!

Jag fick åka i Semlans bil. Den är blå och har fyrhjulsdrift så den fastnar inte i leran. Det var kul! Måånga änder blev det... Fast jag hade lite otur på ett par ställen där "mina" skyttar inte träffade så många. Men jag fick hjälpa dom andra efteråt istället. Det är helt ok det också!

Jag är väldigt ordentlig och sitter stilla och väntar när det smäller. Dom apporter som faller rakt ner framför en, dom får man inte ta. Dom kan man hämta sen. För det är viktigt att man är BEREDD om det skulle komma någon Svår och Avancerad apport. Bara en gång igår var jag tvungen att ta Eget Initiativ, när matte inte riktigt var med utan tittade åt nåt annat håll... Och den ankan hade faktiskt sprungit iväg om inte jag hade tagit Eget Initiativ!

Inga kommentarer: