fredag, september 01, 2006

Hål i benet...

Igår var jag ute hela dagen och apporterade! Det är så KUL :-) Det var på ett nytt ställe, jag träffade bl a Guinness & Vilda som jag känner, och då var det ju ännu kuligare!

Fast jag fick ett hål i ena benet. Matte såg det när vi skulle åka hem. När jag kom hem fick jag mat, och sen sov jag en stund i mattes säng. Efter det kunde jag inte gå, benet var alldeles ömt och det gjorde ONT. Jag gillar inte när matte tvättar och gör rent och sätter i salva och sånt... USCH. I morse var det svullet, fast jag kunde gå faktiskt.

Så idag fick jag följa med matte i bilen, och SLAPP sitta i hundhuset. Fast det blev inte så kul faktiskt... När matte skulle släppa ut mig så tvärvände jag och smet in i buren igen, för utanför bilen stod - TANT EVA. Hon som sticks. Förra gången jag träffade Tant Eva så stack hon mej i nacken, fast jag la mig ner på köksgolvet!!! Idag så tittade hon på mitt onda ben, och sen sprutade hon in nån salva i det och sen trodde jag det var över. Men icke - då STACK hon mej i nacken igen!!! Jäkla kärring!! Matte säger att jag inte får säga så, för tant Eva är SNÄLL. Pyttsan!!
Sen skulle jag ta det lite lugnt, och inte slicka på såret sa hon, och att såret var fult men att jag hade tur att senan verkar vara oskadad och matte måste ringa meddetsamma om benet blir mer svullet. Men nu ska jag bli FRISK genast. För jag vill inte träffa tant Eva mer...

Sen fick jag sitta i bilen flera timmar och vänta och vänta på att matte skulle jobba färdigt. Fast hon körde och köpte ett grisöra åt mig... mums!

Inga kommentarer: