söndag, september 17, 2006

Rekord!!

FYRA dagar i rad har jag nog aldrig fått apportera förr!! Helt fantastiskt :-) Fast först hade vi tråkigt idag, när matte mest låg och vilade och snörvlade och hade sig.

Men sen fick BARA JAG följa med i bilen, till en jättefin damm där jag träffade några av mina träningspolare, bl a Melker och så min son Mio - som var på sin första andjakt! Han fattade inte riktigt vad det handlade om, men men, han lär sig så småningom... Spännande var det i alla fall när det sköts och smällde från alla håll!!


Eftersom Mio är så ung och orutinerad fick han stå med mig på ena sidan av dammen. Mio fick apportera ett par änder, och sen så fixade jag resten. Inga problem liksom. Hur som helst så var Mio lugn och fin, så det ska nog bli duktig apportör av honom också så småningom!!





Här är jag ute och letar efter ankor!

Inga kommentarer: