söndag, september 10, 2006

Smålandsäventyret!

Igår fick vi först vara ensamma hemma hela dagen (blä!) och sen hämtades vi i flygande fläng av Ducken och hans matte Lena och lillhusse! Lillhusse Sam släpptes av hos farmor och farfar på vägen, och vi andra (Pussel fick också följa med, jag tror inte det var nån som ville passa henne) for vidare - MOT SHERWOODSKO... f´låt mot SMÅLAND. Jättesent på kvällen kom vi till mattes pappa och Brita, där vi skulle få bo. Vi fick gooood mat med sås och ris på kvällen, mums!
Fast vi hann knappt sova innan vi skulle gå upp igen, och mattarna packade in alla sakerna i bilen igen och åkte iväg. Vi stannade på ett ställe där det var massor av hundar, aha tänkte jag - nåt kul på gång!! Jodå, det började smälla och lukta gott, fast jag fick vänta och vänta och vänta innan det var min tur... Ducken fick minsann vara med på morgonen, när han kom tillbaka till bilen så sa han att han varit duktig och att det hade varit jättekul. Hrmpf. Och jag fick bara vänta och vänta....

Men till slut så VAR det min tur, äntligen! Ojoj vad jag var laddad!! Matte blev lite nervös där ett tag, men jag höll mig i skinnet, satt stilla och väntade på min tur FAST det smällde åt höger och vänster.... Och jag fick springa i vass, och hämta fåglar som kastades i vattnet, och på land, och så lyckades matte dirigera mig precis rätt också (tja, en liten extraböj räknas väl inte??) och så avslutades det med ett sök - och det gillar jag! Det också... Jag sprang och letade och hittade massor av fåglar åt matte. Så hon blev glad. Domaren Bosse var också rätt glad faktiskt :-)

Sen träffade jag min dotter Fanny, hon hade startat i den andra klassen. Sen skulle matte fotografera mig och Pussel och Fanny. Ojoj säger jag bara....
Tja, Pussel till vänster med öronen på helspänn. Jag tvingades sitta i mitten, och så är det Fanny till höger.





Sen väntade och väntade och väntade vi. Fast det var bra att vi väntade, vi fikade också flera gånger. Vi fick KORV som Brita köpt bara för vår skull, bra va!! Sen var det prisutdelning. Och matte fick diplom och var jätteglad för jag fick ett FÖRSTAPRIS! Ducken fick också ett förstapris, så hans matte var också jätteglad. Sen åkte vi hem. Vi fick hämta upp Sam också förstås, och sen firade mattarna genom att äta på McDonalds i Kristianstad. Fast det minns jag inte, för då sov jag.... djupt.

Inga kommentarer: