fredag, september 08, 2006

Ännu en jaktdag...

...och idag var det inte bara jakt utan PROV också. Fast inte för mig. Jag har gjort sånt där Kvalificeringsklassprov för flera år sedan, så jag behöver inte. Jag fick apportera och apportera och apportera, och behövde inte ha nån sån där Domare som tittade på mig. Jag kunde SJÄLV. Precis som vanligt... Vi gick en promenad på morgonen, med Söta-Saga och hennes lite nervösa matte. Fast det är inte samma Saga som vi tränar med, utan en annan Saga. Fast dom är flattar båda två. Lite komplicerat är det när dom heter samma sak ju!!

En gång var jag tvungen att kolla lite närmare på en Möljligt Skadeskjuten Anka. Fast den var inte träffad. Men jag lämnade matte snabbt som blixten och for bakom en kulle och letade efter den Möjligt Skadeskjutna Ankan. Den fanns inte där. För den var inte träffad, inte ens påskjuten sa matte. Så hon var lite arg, fast det gick över...

Jag fick träffa min Favorit-Uppfödare Janne också! Han hade Grynet med sig, och var med på det där provet. Grynet och Janne hade dock inte riktigt samma uppfattning om vad man gör och vad man inte gör på ett kkl-prov. Busen och hans husse var också med, och tja, Busen han var... just busig ;-)

Och solen sken och det var trevligt och alla var glada. Utom kanske Busens och Grynets hussar...

Inga kommentarer: