fredag, september 15, 2006

Tro' t eller ej...

...men idag var det dags för apportering igen! Även idag var Plusselhunden med, men hon satt i bilen mestadels så jag behövde inte tänka så mycket på henne. Solen sken och alla var glada, jag jobbade på så mycket jag orkade - och på sista stället fick jag hjälp av en av skyttarna, som hjälpte mig in och ut genom att lyfta på ett nätstaket, så jag kunde krypa under. Pinsamt tyckte matte, men han tyckte jag var SÅÅÅ duktig och trevlig. Och vaddådå, det är jag ju?!?! Det var lite jobbigt på slutet, nerför en brant slänt, ut i vattnet, leta leta leta och så upp igen. Mååånga gånger blev det. Matte orkade inte ens bära hem alla fåglarna utan fick be om hjälp... Så när vi kom till bilen var jag TRÖTT. Somnade närapå sittandes när människorna fikade innan hemfärden (efter att ha tiggt till mig lite fika alltså!!).
När vi kom hem fick jag mat och sen somnade jag, precis som vanligt i mattes säng. Fick dock inte sova länge, för sen kom Melker och Bobby med sin husse och vi gick ut på promenad. Och vad händer, jo resten av gänget klev ner i nåt sumphål, ni skulle bara sett hur Peggy såg ut.... SVART halvvägs upp på ryggen. De tre svarta var lika äckliga de, fast det syns ju inte så bra på dem. För att inte tala om hur de LUKTADE. Inte jag förstås. Jag höll mig på stigen. Jag är ORDENTLIG. (I alla fall var jag det ikväll när jag var lite trött liksom...)
Så de andra fick en grundlig dusch i vattenslangen när vi kom hem. Och eftersom det bara var jag som var ren och torr och luktade gott så fick JAG följa med in när de andra fick husarrest i hallen. Ha!! Fast jag somnade meddetsamma... Och sen fick jag följa med grabbarna hem!! Det brukar betyda kuliga saker faktiskt.......

Inga kommentarer: