lördag, september 30, 2006

Apportera mera - YES!!!

Lördag morgon var vi uppe tidigt och promenerade och åt frukost precis som vanligt. Fast inte riktigt som vanligt – matte packade en väska med VIKTIGA saker typ hörselskydd, vattenflaska och sån där extra GOD utflyktsmat som jag brukar få på jakt… Även Pussel fick följa med. Det blev en rätt jobbig dag med många fåglar att apportera. Men KUL förstås!! Pussel var med ute på två såter, och var lite duktig faktiskt, matte var rätt nöjd sa hon. Fast Pussel tyckte det var lite svårt att leta själv, men hon lär sig väl hon också nån gång! Busen och Bella fick åka i min bil. De är snälla fast Bella är nästan mer busig än Busen. Men hon är ju bara bebis förstås, hon och Pussel satt i buren tillsammans när vi andra arbetade.

Efter lunch blev det solsken och jättevarmt. Jag hade mycket att göra, och på sista såten fick jag massor av beröm av en snäll skytt som tyckte jag var sååååå duktig! Fast jag blev väldans trött på slutet faktiskt… När vi kom hem somnade jag meddetsamma. Matte och jag låg i soffan och tittade på Narnia på dvd, men sen när hon skruvade upp ljudet på tv´n på ”Last Night of the Proms” nä då gick jag och la mig i sängen…

Inga kommentarer: