söndag, oktober 01, 2006

Pang på sockerbetan!

Mios husse Mattias kom hem till oss i morse, och satte genast igång med att riva och mäta och såga och ha sig. Så då körde matte och jag och Pussel iväg istället och träffade Mio, Lipton & Gibli! Jag fick sitta i bilen… dumma matte! Jag hörde nog hur dom sköt och pangade och hade sig. Och så fick PUSSEL vara med. Grrr….

Dom gick i betfältet och skrämde upp några stackars fasaner, men för övrigt var det bara dummiesar. Unghundarna tyckte det var SVÅRT men roligt, men dom blev hemskt trötta. Det är jobbigt att bara gå fint där i betorna, och att sen markera och – ännu svårare – att springa RAKT… ojoj dom behöver nog lite mer träning…


Här är det Mio som får instruktioner av matte Caroline...








Så här vacker blir Mio när han springer FORT och läpparna liksom inte hinner med i vinddraget...








På kvällen var vi ute i Vomb allihopa för kvällskissning och träffade massor av svarta labradårkompisar och en Sune och mattar och hussar. Jag var fortfarande lite trött så jag sprang inte så mycket. Men Pusslet sprang och sprang och sprang som en skållad iller så hon var nog inte trött i benen alls tror jag! Fast matte tyckte hon verkade lite trött i huvvet faktiskt…

Inga kommentarer: