lördag, oktober 21, 2006

Tycker min matte inte om mej mer???

Det var väldigt bra igår kväll. JAG bara JAG fick följa med matte i bilen. Sally gillar ju inte att åka bil, och Peggy fick vara hemma som sällskap åt henne. Och Pussel hade skitat ner sig på eftermiddagspromenaden, så hon fick också stanna hemma. Alltså bara JAG som fick åka till Malmö och hälsa på Bobby och Melker! Yesss!!

Och den här dagen började också väldigt bra. Började alltså… In i bilen, Pusslet också men jaja, sånt händer, och iväg till dagens apportering. Eftersom jag är rätt frisk nu, så fick jag följa med ut på första såten, det var Mossen och där brukar jag stå på spången och spana åt båda hållen, så man är beredd liksom! Guinness och jag stod tillsammans där på ”vår” del av spången, och som vanligt blev det mycket att göra där, ”våra” skyttar var duktiga och vi apporterade och apporterade och apporterade…

Sen kom det hemska. Matte satte på mig PYJAMASEN. Den där gröna hon köpte i England, ni vet. Då började jag ana oråd… Och mycket riktigt – vad händer nästa gång vi stannar bilen?! Jo PUSSEL får följa med ut. Mutter mutter mutter… Lyckligtvis fick hon inte apportera nåt där vid dammen. Ha! Men det förskräckliga fortsatte… JAG fick sitta kvar i bilen och PUSSLET fick följa med ut. Så fortsatte hela dagen… Förvisso blev jag varm och torr i min pyjamas, men ÄNDÅ. Det var hemskt…

Pussel var jättestolt sen. Matte hade tyckt att hon var duktig… Pussel berättade att hon minsann hade suttit alldeles stilla och väntat FAST att hundarna knallade till höger och vänster hej vilt. Och även när ankorna dunsade i marken nääära… Jaja. Ungdomligt oförstånd säkert. Det går nog över.

Jag börjar dock bli lite orolig. Tycker min matte inte om mej mer???

Inga kommentarer: