torsdag, oktober 19, 2006

Jag har varit sjuk.

Därför har det inte blivit så mycket bloggat på sista tiden. Jag fick konstiga utslag som KLIADE jättemycket på ena ögat när jag hade gått i nässlor, och sen var jag badade jag i äckligt vatten och då kliade det ÄNNU mer, och sen kliade det på kinden och på halsen och på örat… sen fick matte ringa till Tant Eva (som är Veterinär och jättehemsk fast matte säger att hon är SNÄLL – ha!) men jag slapp träffa henne för matte fick piller och salva i alla fall. Ja och så klippte matte bort en massa päls och det kliade och gjorde ont och matte tvättade och tvättade (jag HATAR sårvård!!) men till slut så blev det bättre och nu är jag förvisso hårlös på flera ställen i ansiktet men det är inga stora sår längre (bara små). Men jag måste fortsätta äta piller… Gamla Sally äter piller som godis. Det gör inte jag. Jag är rätt svårlurad när det gäller att stoppa piller i ost och leverpastej också. Så matte stoppar pillrena i halsen på mej… ÖÖÖRRRKKK!!!! Jag brukar lägga mig på rygg på golvet när hon kommer med pillrena. Men hon trycker dit dom i alla fall…

Matte har varit ute och tränat med bara Pussel ett par gånger när jag har varit Sjuk. Taskigt tycker jag. Nån gång fick jag åka med och sitta i bilen, ibland fick jag vara hemma. Usch så trist det är. Och orättvist!!

Inga kommentarer: