torsdag, oktober 05, 2006

Veckan som gått...

Det märks att det är höst... och jakttider :-) I måndags fick jag följa med Tant Lena på jakt, eftersom Ducken var lite sjuk. Det var KUL. Tant Lena var riktigt nöjd för jag var sååå duktig *nickar belåtet*.

Och i dag var det dags för nytt äventyr - matte lät bli att åka till jobbet, och Sally, Peggy och Pussel fick stanna hemma och jag, bara JAG fick följa med. Hur kul som helst alltså!! Jag fick åka bak på viltvagnen (jo matte också...) tillsammans med Bobbys gula moster, en annan svart labrador och så Simba cockospaniel. Det skumpade när vi körde i skogen så ankorna ramlade av och nästan Simbas husse också. Min brorsa Uno var i samma skog som jag, det var jättelänge sen jag träffade honom. Han är både fin och duktig!



Här är jag vid slottssjön, det är massor med vass och sump och det är jättekul att leta i fast lite jobbigt. Sen kom Sissi Spaniel och hjälpte till att leta, men då hade jag redan hittat alla änderna på min sida så vi fick gå tillbaka och äta lunch istället! När jakten var över skulle vi gå ett varv runt slottsjön och leta efter fler änder som nog fanns kvar, fast då fick jag jätteont i benet så matte fick gå tillbaka till bilen med mig...

När vi kommit hem och fått kvällsmat så åkte Pussel och matte och tränade i Käglinge, utan mig. Fast det gjorde egentligen inget för jag soooov då istället..... Och när jag vaknade hade jag inte ont i benet längre!! Bra va :-)

Inga kommentarer: