söndag, oktober 22, 2006

Ny dag, nya äventyr

Och ny sorts jakt!! Vi var på ett nytt ställe, inte så långt hemifrån, och först fick vi hämta en massa änder (det är jag rätt duktig på om jag får säga det själv!) och sen fick vi gå i jättehöga nässlor. Det var nässlor överallt. Jag såg inte så mycket, för jag har rätt korta ben. Matte är heller inte så långbent, så hon såg inte heller så himla mycket faktiskt. Det var lite jobbigt att behöva ha matte med sig i nässelfältet, för hon snubblade och fastnade och hade sig hela tiden. Hur som helst så apporterade jag ett par fasaner där. Vi var många hundar, men alla tyckte det var jättesvårt faktiskt. Vi såg ju inte nånting alls… Och nässlorna kliade jättemycket!! Så nu har jag två kala fläckar till, under båda ögonen.

Ja sen fortsatte det, vi gick och gick och gick hela dagen faktiskt. Genom en skog med fler nässlor, och massa buskar och ris. Fast då gick jag på vägen, det var bättre än att gå inne i skogen. Fast då missade skyttarna ett par fasaner, så jag fick inte hämta nåt där. Sen gick vi över en gräsmark med små nässlor, och i betor. Och i ännu fler betor. Det var lite jobbigt faktiskt.

Sen fick vi åka hem och sova…Fast först så baddade matte mina ögon med nåt som kändes svalt och skönt. Jag ser ut som om jag varit i slagsmål, säger hon…

Inga kommentarer: