lördag, oktober 07, 2006

Knasig matte... är hon dum eller?!

Idag åkte vi iväg tiiidigt på morgonen, och träffade Kalas och hans matte på en parkeringsplats. Sen åkte vi iväg på Uppdrag Apportering!

Fast på ett ställe fick min matte konstiga idéer - vi fick gå iväg till en liten liten damm, och där skickades jag och en en polare ner i vattnet med kommandot "Ta dom!" Vaddå "TA DOM"?!
Jag tittade på änderna som simmade där, konstaterade snabbt att dom såg friska ut allihopa så jag svängde snabbt in i vassen för att kolla efter nån skadad anka... Men då fortsatte matte med "UT!! UT!! TA DOM!! JA!! UUUT!! TA DOM DÅ!! Så jag tittade på änderna en gång till, men de såg fortfarande friska och krya ut och man får ju inte bry sig om ankor som är friska och simmar ju!! Så jag fattade faktiskt inte riktigt vad hon skrek om och fortsatte in i vassen. När jag simmat runt i gölen sådär fyra varv och inte hittat en endaste skjuten anka, trots att matte skrek och tjoade sitt "TA DOM" hela tiden, så var det slut och vi fick gå tillbaka till bilen.

Pussel var också med idag. Fast hon fick mest sitta i bilen. Hon fick apportera lite i ån, och det gick rätt bra. Pussel är faktiskt riktigt duktig på att sitta stilla och vänta på sin tur, även om hon är på superhelspänn HELA TIDEN så sitter hon lugnt och fint. Hon tyckte det var lite läskigt att gå ner för kanten i ån nu när det är så lite vatten, men när matte visade henne ett "bra ställe" så var det inga problem.

Gissa om vi var trötta när vi kom hem...

Inga kommentarer: