lördag, september 16, 2006

...jajamensan!

Det BLEV kul idag också - jag fick följa med grabbarna på ännu mer andjakt!! Jag var bara lite olydig nångång, jag kommer inte så bra på inkallning säger Melkers husse (nä, jag lyssnar mest på matte faktiskt. Och är hon inte där, så...). Annars skötte jag mig bra, och letade ankor för glatta livet. Fast jag och Melker fick duscha när vi kom hem, med SCHAMPO. Jag gillar INTE att duscha.

Matte var på Elliot-kalas på eftermiddagen, och sen kom hon och hämtade mig på kvällen! Jag var så trött att jag först inte märkte att matte kom, lite pinsamt faktiskt. Satt i mattes knä en stund, sen gick jag och la mig i sängen igen. Och sen sooov jag. Fast när jag fattade att matte skulle åka hem så var jag rätt snabb så att jag inte skulle bli kvarglömd liksom.

Nu ligger matte i soffan här hemma och låter som en hes kråka, snörvlar och fräser och nyser. Undras hur många hon hunnit smitta med dom bacillerna? Fast det är rätt bra - man behöver inte lyda henne när hon låter sådär konstigt och inte kan kalla på oss ordentligt. Fast hon blir så arg på promenaderna bara, men det brukar gå över om man inte bryr sig så mycket.

Inga kommentarer: