torsdag, september 21, 2006

Ny vecka, nya utmaningar...

I måndags vilade jag mest.... Måste ju återhämta krafter ibland också!
Men i tisdags tog matte sig i kragen och åkte med mej och Pussel till Käglinge, där vi mötte Melker och Bobby och deras husse. Vi fick göra några vattendirgeringar (Melker och jag alltså, di små fick mest göra markeringar i vattnet). Resultatet?! Tja, ömsom vin ömsom vatten kan man väl säga. En gång simmade jag nästan alldeles helt rakt och fint över dammen, fast då kom jag bort när jag kom fram. Eftersom jag försvann i buskarna på andra sidan, så kunde inte matte dirigera mig rätt. Lite dumt av henne tycker jag. Så jag sprang tillbaka till matte och så fick jag göra om det en gång till... Fast då kom jag inte bort utan hittade dummyn nästan direkt.
Sen fick vi springa en runda i hagen, och sen åkte människorna hem och lagade kvällsmat. Fast jag fick tyvärr ingen mer kvällsmat. Och sen åkte matte hem med Pussel. Men hallå, JAG DÅ?!?! Så jag satt en bra stund vid ytterdörren och väntade, men matte kom aldrig. Så då intog jag sängen istället.

I onsdags bar det av ut på jakt, ja jag misstänkte nästan det :-) Jag har ju varit ute ett par gånger nu med Melker och Farbror Håkan, och det är så väldigt jättekul!! Det var faktiskt bara någon enstaka gång som jag inte kunde hålla mig utan var bara TVUNGEN att springa iväg. Man måste tänka på dom där fåglarna också, när dom är skadade så får dom inte ligga där och lida ju, utan människorna måste få tag på dom meddetsamma. Alltså kan man som duktig apportör INTE sitta bara och vänta och bara TITTA, utan att det gäller att HANDLA. Och att handla FORT.

Sen fick jag åka hem. Det var rätt skönt att få sova i min egen säng. I och för sig så sover jag rätt gott i vilken människosäng som, men ändå...

Pussel har varit ute på äventyr hon också förresten. Hon var och hälsade på brorsan Mio, där var en golden också och en Olof som sköt med hagelbössa. Fast bara i luften. De fick gå i ett betfält, och göra några apporteringar. Det var JÄTTESVÅRT sa Pussel. Det var jobbigt bara att GÅ FOT i betorna så hon blev jättetrött. Jaja...

Ikväll ska matte åka och handla hundmat. Sån där GOD hundmat som jag tycker mycket om. Den vi har nu gillar jag INTE. Matte säger att jag är bortskämd - men det är jag verkligen inte!! Faktiskt bara lite finsmakare sådär....

Inga kommentarer: