tisdag, augusti 29, 2006

Fågelträning och regnväder

Matte och Pussel har fågelträning.
Varenda dag. Inte för jag riktigt fattar vad det ska leda till, men Pussel har liksom lite problem med att hålla i fåglarna. Dom rinner ut ur munnen säger hon... De tränar "hålla fast" och "bära" och såna superenkla saker. Fast Pussel säger att det inte alls är superenkelt, det är dödssvårt.

I söndags var vi i Tvedöra med Tee & Fly & Caddie och Melker & Bobby. Fast då regnade det och åskade så jag fick inte träna nåt alls, för människorna valde att ÅKA HEM! Matte fick god mat och trevlig samvaro hos Gerry & Anette där även Lena och Håkan var på besök, men JAG DÅ?! Jo jag fick minsann sitta i bilen hela kvällen... Grrr....

Nu ikväll var vi i Tvedöra igen allihopa, i flera timmar! Och NU fick jag vara med och träna. Först regnade lite. Och sen regnade det mycket. Men det gjorde ingenting :-) Och kryss i taket - Pussel lämnade tre fåglar av fem i mattes hand!!! Men bara såna små som kråkor, råkor, kajor och krickor. För stora fåglar som änder och trutar och kaniner är svårare. Dom ramlar ut ur Pussels mun sådär 10 meter framför matte... Så dom får nog träna ännu mera bära, hålla fast, sitta kvar, kalla in och SAMTIDIGT kunna hålla fågeln i munnen.

Dödssvårt, säger Pussel.

För att inte tala om vad matte tycker... ;-)

Inga kommentarer: