måndag, augusti 21, 2006

ÄNTLIGEN!!

NU har det börjat! Jippi!!!! Idag på eftermiddagen fick jag åka med bilen och matte hem till min kompis Melker, och sen åkte vi på ANDJAKT! Nuuuuu börjar livet igen :-)

Först fick jag inte göra så mycket, bara hämta EN enda. Matte tog dom andra två själv, töntigt va?! Sen, i nästa damm, så fick jag mer att göra. Oj vad det är kul när det smäller!! Jag sprang och sprang så jag blev rent trött. Sen kom jag på att dom ligger ju i vassen, dom små rackarna... Fast matte sa att jag fick inte bara leta i vassen, jag skulle ta dom på stubben också. Äsch, dom kunde hon ju plockat själv ju?

Efter lite vila (när människorna fikade så testade jag att sitta på ALLA platserna i Melkers bil, fast hans husse blev lite sur, eftersom jag var blöt ju) så var det dags igen, och nu började det skymma. Och det var spännande!! Allteftersom mörkret föll, så blev det svårare att se, men man hörde ju desto bättre. Och jag var SÅÅ laddad, ojoj vad det är kul :-) När vi slutade var det alldeles beckmörkt, men vi hittade dom sista ankorna i alla fall.

Melker tyckte att jag luktade lite gott fortfarande, men jag tycker han är så rar att jag brukar inte morra på honom, fast han kan vara lite påträngande :-)

Och nu är det mittinatten så nu ska jag gå och lägga mig i mattes säng och soooova....

Inga kommentarer: