söndag, juli 22, 2007

Semester!

Matte har haft semester den här veckan. Tur var väl det för hon var jättetrött efter Danmarkshelgen. Jo torsdags fick hon jobba, men det tog inte så himla många timmar så jag tror inte att hon förtog sig alldeles faktiskt... Så vi har hunnit promenera på Revingefältet flera gånger, och tränat i Arrie har vi gjort både onsdag och torsdag och det är jättekul! Jag gillar särskilt när vi står på berget och Melkers husse kastar lååångt ut i vassen och jag får springa nerför backen och leta. Jag känner faktiskt ingen som kastar så långt som Melkers husse!!

Idag har vi träffat Rocky och Toya och Jetta. Tyvärr var det dock mest Pussel som fick träna. Jag fick några markeringar i betfälten. Min matte suckade DJUPT och sa att det var minsann en himlans tur att det inte var några betor i Danmark....
Sen (medans vi satt i bilen och hade TRÅKIGT) så fixade Rockys husse enjättefin jättestor förstoring på MIG och den ska sitta på väggen bredvid tv´n i vårat hus så matte kan titta på den varenda dag.

När vi kom hem hade Sally haft tråkigt. Så hon hade roat sig själv. Ett paket mjöl och en påse tuggade potatisar låg på köksgolvet. Utspritt. Väldigt utspritt. Dessutom hade hon kollat vad där var i en dammsugarpåse som låg i en skräppåse som matte glömt slänga. Där var väldigt mycket damm, hundhår och grus. VÄLDIGT mycket. Och väldigt utspritt.

Och nu ska vi åka iväg på ännu mer semester!! Både jag och Pussel ska följa med. Sally ska till familjen Gydenius som vanligt, och Peggy ska åka till Favorit-Sigge.
Jag vet inte riktigt vad som ska hända, mer än att vi ska åka bilen lååångt bort och träffa Mio & Jumjum. Sen ska vi åka ännu längre bort och träffa min lagkamrat Grynet och alla dom andra på www.meadowlark.nu och det ska bli dödskul. Tror jag. Där bor Janne också som jag bodde hos när jag var yttepytteliten. Jag har hört att man måste åka båt då. Är det kul att åka båt?!

Skipper - HERE I COME!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Minus!
Vad duktig du var i Danmark!!!! Grattis, och så stolt din matte måste vara!! Ska ni åka till Danmark fler gånger och tävla? Vi ska dit i slutet av augusti, har min matte sagt. Fast vi får väl se, hon har blivit så tjock på sistone att hon kanske inte orkar. Hon säger att vi ska få en lillebror, Östen och jag. Det ska bli häftigt, jag tänker lära honom hur man har dragkamp, studsar tennisboll och kanske också simmar.