fredag, juli 20, 2007

Så här gick det till...

...när vi var i Danmark. Jag har fått frågan om jag inte kan berätta lite om vad vi gjorde och sådär, och det kan jag väl!

På fredagen var det registrering för alla mattarna och hussarna, och sen åkte vi och kollade hotellet. Jag fick förvisso sitta i bilen när matte var på välkomstmiddag på kvällen, men jag fick ju träffa Skipper sen så det blev ju bra i alla fall! Efter middagen satt människorna ute och drack whisky och klappade på mej och pratade strunt (tror jag) och sen åkte vi till hotellet och sov hela natten (ja inte matte för hon var så himla nervös så hon sov inte mycket...).

Lördag morgon regnade det när matte, jag och Melker gick morgonprommis, men det slutade. Sen började det roliga!!

Vi började på station 5. Människorna var lite nervösa, det var tre helt olika uppgifter som skulle göras på en klippt åker. Scotty skulle springa åt vänster och hoppa in i en liten liten fyrkant av högt boskaps-staket, dit dom kastade en dummy. Jag skulle gå alldeles rakt fram, hoppa över ett fårnätstaket, springa igenom 5-10 meter buskar och snår och hämta en markering, och Grynet skulle gå åt höger på en dirigering som låg på öppen mark men runt en hörna av högt gräs liksom, så hennes husse såg inte dummyn. Vi skickades alla tre samtidigt. Scotty fattade inte riktigt vad husse menade och kunde inte hoppa så högt sa han, så det blev dagens första nolla, medan Grynet och jag fixade det plättlätt och fick 19 resp 20!

Station 1 var svåår. Tyckte vi i vårat lag i alla fall. Det var gungfly, med tuvor och tufsar och högt gräs och en kanal mitt i alltihopa. Sen kastade dom där rödkepsade både långt och lite märkligt, så tja, det blev svårt... Scotty var yngst så han fick börja, det var jättesvårt sa människorna för dom såg oss inte så bra. Och när dom inte ser oss så bra ja då lyder varken Grynet eller jag sådär himla bra... hmmm... Vi pratar inte mer om den där trippelmarkeringen tycker jag. Grynet och jag fick hem våra apporter till slut, och fick sex poäng var, och Scotty fick 14. Alltid något.

Station 2 var i en hage med hööögt gräs och nällor och allt möjligt. Först en markering rakt fram lite snett till höger. Sen en låång markering 90 grader åt höger. Sen en tredje snett till vänster om den första, långt ut i det höga. Den först kastade skulle hämtas först. Om den fyrbente försvann där var man rätt körd, så då valde vi Scotty, för han är mest stopplydig sa människorna. Han fixade den lätt. Sen var det Grynet på den långa, det gick inte så bra, för hon sprang mest. Och så hade ju hennes dumma husse blåst sönder henne på ettan, tacka sjutton för att man inte orkar höra på då ju!! Och jag örlade runt lite för mycket sa matte, men hon såg ju mig inte så jag örlade vidare och hittade dummiesen till slut... Tror jag fick 14 och Scotty 19.

Station 3 var KUL! En liten walk-up, där vi gick i en typ hästhage och fick varsin JÄTTELÅNG markering med skott. Det fixade vi plättlätt förstås. Jag fick 19 och både Grynet och Scotty 20!

Station 4 - där var människorna ganska väldigt oroliga, för det var många som hade missat på den före oss... En dubbelmarkering plus en enkelmarkering i en gräsuppförsbacke. Så ungdomarna fick ta dubbelmarkeringen som landade uppe på kullen till höger resp vänster - vilket de fixade supersnyggt! - och sen kom det en enkelmarkering till mig låångt uppe på kullen, bakåt liksom så man bara såg dummien i luften och inget mer. Men jag tuffade upp för backen och snabbt och lätt så hittade jag den, tralala!! Ojojoj så glada människorna var, vilken avslutning på dagen :-)) 19-20-20 blev poängen.

Sen åkte jag och matte hem och sov två timmar på hotellet.....

Inga kommentarer: