söndag, juli 08, 2007

Äntligen!

Idag har jag ÄNTLIGEN fått åka i "den nya". Fast bara några kilometer... Och det finns ingen bur i den (än) så det var väldigt mycket "sitt still", "sitt där", "sitt inte där", "akta", "vänta", osv osv osv. Vi åkte ut på Revinge och träffade Melker, Bobby, Caddie, Tee, Fly och lille Slice. Fly, Bobby och Pussel fick börja träna. Människorna gick och gick och gick innan dom hittade en bra träningsplats (då hade dom gått runt i en cirkel och var nästan tillbaka vid p-platsen) *virrar på huvudet*.

När människorna hade fikat och ätit Tant Anettes jättegoda bullar så var det ÄNTLIGEN vår tur. Vi fick göra markeringar och långa dirigeringar och jag var nog rätt duktig. Det var en markering som jag "missuppfattade" lite men dirigeringarna var riktigt bra faktiskt! Man får ju vara lite tillmötesgående mot matte ibland också!!

Fast avslutningen....hmmm... alltså det var inte mitt fel! Tee var jätteduktig men Caddie och jag... ja... Jag kunde bara inte se dummiesen, jag bara tittade på Melkers Husse hela tiden, inte förrän han ställde sig rakt framför mig och kastade dummien i gräset framför, jamen DÅ såg jag den ju!! Matte var lite lätt förtvivlad där en stund faktiskt. Sen åkte vi hem. Och pysslade lite i trädgården och sov en stund i soffan och pysslade lite till och nu har vi precis fått kvällsmat!!

Inga kommentarer: