onsdag, juli 11, 2007

...regnet det bara öööser ner....

... och jag ska ALDRIG mer säga nåt om att jag inte får träna när det regnar!! Kan dock berätta att matte ifrågasätter att hennes skor någonsin kommer att bli normala igen. Alltså dom höll vatten utifrån helt ok, fast sen klev hon den klantiga ner där det var djupt och då rann det in vatten uppifrån... Ähum det sägs att det var för att hon blev arg för att jag inte gick rakt fram och DÄRFÖR klampade hon rakt igenom en vattenpöl, men va f-n - vi har ju inga stenmurar hemma ju?! Det är faktiskt SVÅRT att gå snett över en mur och så fortsätta rakt fram (alltså snett fram). Så det så.
Däremot kunde jag markera alldeles superfint (så då var hon nöjd).

Det började bra. Jag fick åka med alla labradorgrabbarna till Nymölla och hälsa på, och vi skulle ut och träna med Pripps! Pripps ska åka till Danmark i helgen, så han behövde lite "avrostning" sa hans husse. En gul labradåre vid namn Casey var också med. Han och Dacke fick göra lite enklare saker, medan Pripps och jag fick göra jättesvåra saker! Lite FÖR svåra, muttrade matte... men det hörde inte jag.

Först regnade det inte. Inte så mycket i alla fall. Men sen började det. Först bara lite, men sen.... Men människorna gav sig inte. Har man bestämt träning så har man. Även om man får simma fram i kohagen. T o m korna hade gömt sig nånstans.
Och jag hittade en kanin! Matte blev dock ARG på mig, för jag började jaga kaniner. Det luktade kanin överallt!!

Vad är en BOLL i jämförelse med en KANIN???? Men sånt tror jag aldrig en människa kan förstå....

Inga kommentarer: