fredag, juli 20, 2007

Mera IWT...

På kvällen var människorna på middag - men då sooov jag och Melker på hotellet i lugn och ro efter att ha fått middag vi också.

Söndag morgon var det dags igen - fem nya stationer! Vädret var fint och stämningen på topp :-)

Vi fick börja på station 1. Den som var så svår igår... Idag var det en trippelmarkering på linje i den lilla kanalen, men det var ju dödsenkelt för oss. Jag fick 19 för jag kunde inte springa så fort på dom där tuvorna, annars var det toppoäng! Och en lovande start på dagen!

Sen gick vi till station 2. Där fick vi gå tilsammans med ett danskt lag - först en riktigt häftig "drive" ja oj vad de sköt och kastade dummiesar och tjoade och visslade och hade sig. Då skulle vi sitta alldeles stilla, det gjorde vi förstås. Sen fick man vända sig om och ta en dirigering, jag fick nr 4 så jag fick vänta en stund. Grynet fick den svåraste och strulade en del, så det blev 13 poäng. Scotty spikade sin 20 p och matte lyckades hålla mig precis rätt på banan - och jag lyssnade när hon blåste stopp!! - och så gick jag rakt på den och gallopperade förstås tillbaka. 19 p! Gissa om matte var glad, NITTON poäng på en dirigerings-station!!

På station 3, i hästhagen, blev det ännu svårare än igår. Det kom en lång dubbelmarkering (och då menar jag LÅNG!) till mig och Grynet men först skulle Scotty hämta hem en lååång dirigering, vilket han fixade, 19 p. Grynet fick gå på den långlånga markering nr 1 och fixade den med en liten extrasväng vilket gav 17 p och så var det min tur att ta den sista långa markeringen. Jajamen, full koll hade jag, rakt ut, matte blåste stopp och visade med handen och där var den!! Japp, en tjuga - och gissa om matte var lycklig!!

Sen fick vi lite lunchpaus, för det var kö på fyran. Jag fick vila i bilen och käka lite lunch, det var gott.

Station 4 var ett sök. En stooor ruta med tre dummiesar i, där hunden dessutom försvann ner i en svacka för människornas ögon...Ojoj, svåårt sa våran coach. Nänä sa jag, det fixar vi. Grynet som är lite yr när det gäller sök fick gå först. Hon hittade en dummy fast hon var tvungen att bajsa lite först. Scotty hittade en också när han sprungit runt lite, och sen var det min tur. Jag försvann nerför slänten och blev kvar i svackan och matte var dödsnervös för hon såg mig ju inte. Men såklart jag hittade den, jag rotade i buskarna och höll mig i området och där var den ju! 20-16-18 trorjag det blev för laget.

Station 5 - här blev matte grymt nervös. Först fick man gå på linje medans dom rödkepsade sköt och kastade störningar. Sen var det pinnar utsatta i en triangel, sådär 40 m mellan pinnarna, och kanske 50-60 m bort, och i triangeln låg det 9 dummiesar. Hämta in så många som möjligt på 5 min var uppgiften, men nästa hund fick inte gå iväg förrän domaren hade dummyn i sin hand. Och eftersom jag inte springer så fort så fick jag gå sist sa coachen... Fast det gjorde jag visst det! Och jag tog inga extrasvängar ut i vänsterkanten på ängen som dom andra, så jag hann minsann ut en andra gång och lyckades precis hitta dummy nr sex när tiden var ute! Tjoho!! De bästa lagen tog in sju, så vi gjorde det jättebra!

Sen var det slut. Då fick jag vila. Det var en kul dag, och vi fick bada i bäcken mellan alla uppgifterna så vi skulle vara pigga och fräscha, sa coachen. Sen åkte vi hem. Jag sov hela vägen hem till Sverige... Människorna fick stanna i tullen och visa papprena vi fått av tant Eva, men då sov jag. Djupt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena Minus!
Grattis igen....kan inte sägas för många gånger, du var ju såå himla duktig förra helgen. Hoppas du har fått vila upp dig lite denna veckan!

Tackar så mycket för att du berättat om de olika stationerna, jättekul att få en liten inblick i hur det hela gick till. Verkar ganska knepigt det mesta tycker jag det låter som.

Ha det gott!