onsdag, juli 11, 2007

Ingen träning igår...

...pga regn. Alltså jag blir alldeles TRÖTT!!

Häromdagen var vi ute och tränade på Revinge, vi fick markeringar över en bäck och det gick hyfsat bra faktiskt. Jag ville först springa runt (eller i alla fall leta efter BRA ställen att gå över på!) men då blev matte arg och sa att så fick man INTE göra. Så då gick jag rakt över. Sen fick vi bada i Tvedöra och då drunknade en dummy. Så nu kan fiskarna ha apporteringsträning där nere, bra va!!

Igår var vi och hälsade på några andra labradårar än de vi brukar träna med, Rocky och Jetta och Toya, och så skulle vi ut och träna. Först fick Dacke, Pussel, Rocky och Jetta göra några markeringar, och de var duktiga alla fyra! Sen började det regna lite, och då skulle människorna ta PAUS. Efter att ha pausat en lång stund så bestämde de sig för att åka hem. HEM?!?! Men hallå - JAG då?! Jomenvisst, jag fick gå ut och KISSA utanför bilen. Sen åkte människorna hem och fikade... Och vem fick sitta i bilen och vänta och vänta och vänta?! HELT värdelöst faktiskt. Blä.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fattar 0? tRÄNAR INTE DIN MATTE NÄR DET REGNAR? Det ska du kanske vara glad för-för MIN matte drog ut oss allihopa när himlen öppnade sig, och tja, då kunde man ju liksom lika bra gilla läget. Det går fort då också, för det blir inte en massa fika o tjafsande. Och ska sanningen fram så, jag gillar faktiskt när det regnar,(o det gör min matte också). Fast inte de små månstrarna, de sitter o skakar som asplöv...Hmm dåliga gener?Säg till din matte att man VISST kan träna när det regnar.
Hälsar Morris-den gule med bra regnpäls