lördag, juli 28, 2007

Nu har jag åkt båt.

Fast först åkte vi till Mio & Jumjum som på sommaren bor ute i S:t Anna skärgård. Det var lite trångt i bilen, jag fick samsas med Pussel och mina labradårpolare Dacke och Bobby längst bak, och så hade människorna tusen saker med sig, hela baksätet fullt!

Såhär ser det ut! Vi bodde i den lilla blå stugan närmast.
Sen åkte vi allihopa till Mälaren. Det är en jättestor sjö. Mio, Jumjum och deras matte fick också plats i bilen. Då kan vi snacka TRÅNGT. Fast det gick bra. Först åkte vi med bilen på en båt, och sen åkte vi på en likadan båt. Då kom vi till en ö som heter Adelsö. Där fick vi packa ur bilen och lasta i alla sakerna i en pytteliten båt. Jag tror inte att jag gillar att åka båt. Om man inte hoppar i tillräckligt snabbt så får man "hjälp". Och så bullrar det och man skumpar runt och blir blöt och nej - att åka båt är helt klart överreklamerat, tycker jag.

Fast ön som vi kom till var jättefin! Där fick vi och våra människor bo i en alldeles egen stuga! Och man kunde bada. T o m min matte badade! Vi har tränat också. Jättemycket!! Varenda dag. Då fick man åka båten iväg till Adelsö, och så fick vi träna där. Det var kul. Jag har gjort jättejättelånga dirigeringar, såna där som matte inte trodde att jag skulle kunna. Men det kunde jag ju förstås!
Här är det Bobby som har tränat stoppsignal och precis just har ska fånga en tennisboll!





Dacke undrar - "vad var det jag skulle göra nu, sa du?!"






Skipper tyckte det var SÅÅÅ kul att få följa med ut och träna :-)






Birgitta instruerar våra människor. Det behövdes.... I say no more.....






Pussel och jag på bryggan som tillhörde våran stuga. Fast det där Pusslet var förstås bara TVUNGEN att förstöra helhetsintrycket genom att studsa ner i vattnet först. Suck.

Inga kommentarer: