fredag, december 14, 2007

Long time no see...

Matte åkte iväg till England UTAN mig... fräckt va?! Jag fick bo hos tant Anette och farbror Gerry, och vet ni, det var faktiskt riktigt kul! Trodde aldrig att jag skulle säga det, men det var det :-)

England var trevligt sa matte. Fasanjakt. Jaha, fasanjakt utan mig?! Kan det va nåt? Nä jag tänkte just det... Drottningen träffade hon nästan också. Ett par meter bort bara. Och öl på puben förstås. Jag gillar inte öl, så det kanske var lika bra att jag var hemma trots allt. Lite synd på fasanjakten i Windsor Great Park bara. Jag tror jag hade gjort mig väldigt bra där faktiskt.

I söndags var jag på ett nytt jaktställe, rätt långt hemifrån. Först hade matte och Mios matte kurs, och sen åkte vi till det här nya stället. Där träffade jag bla min flat-kompis Guinness. Han och hans husse fick stå på en flotte ute i sjön, jag fick stå på land med min matte. Fast land och land... det var sådär två decimeter vatten ovanför marken liksom. Och så gungade marken under vattnet. Vi kom inte ända fram till strandkanten för det var så blött.
När det började skymma skulle vi gå och leta efter en skammad and. Matte gick sakta, sakta för att inte ramla. Plötsligt var där ändå ett hål så ena benet gick rakt igenom marken liksom. Då kom jag med den skammade anden till matte, som låg på marken i vattnet och kved lite innan hon lyckades få loss benet (inkl stövel, bra va!) och tog sig upp igen i upprätt ställning. Men hon ville inte ha ankan medans hon låg ner sa hon. Sen var jakten slut. Bra för matte var dödsrädd för att det skulle komma vildsvin (fast sen sa Melker att grisarna gillar nog inte att gå i 2 dm vatten så det var nog ingen fara) så hon lyste med den nya ficklampan hela tiden. Men vi höll på att gå vilse på tillbakavägen för det var massor av vatten överallt och gungfly och sumpmark och mörkt och matte fastnade hela tiden - det var nästan lite hemskt... fast jag var aldrig rädd förstås.

Härom-kvällen var jag hemma hos Labrador-grabbarna i stan och käkade middag. Tillsammans med Lars-Agne. Maten tog slut (ja för vi fick i alla fall ingenting??) så han åt nog mycket den där Lars-Agne. Pussel fick inte följa med för hon löpte, bara jag alltså! Melker och jag busade lite i soffan och hade jättekul!

Tja, vad har hänt mer? Inget viktigt tror jag. Pusselhunden var på djursjukhuset i Helsingborg igår och kostade ännu mer pengar. SJU TUSEN pengar sa matte. För att rotfylla en tand?!? Veterinären hette Jens och var jättesnäll och försökte gulla med Pussel, men Pussel tyckte det var lite läskigt att vara på sjukhus igen. Men för SJU tusen pengar kunde hon väl ha gullat LITE tillbaka i alla fall..?

Inga kommentarer: