måndag, december 24, 2007

Julafton

Sally, Peggy, Pussel och jag åkte till våran "mormor" i Lund, och där träffade vi moster Lillil, Jeroen och lille Elliot. Elliot döpte dagen till ära om mig, nu heter jag Bolla-Bolla (istället för Mulla alltså).
Här kollar Elliot och jag in vad som händer i köket. Jag och Elliot fick vara i vardagsrummet. Alla dom andra hundarna fick bara vara i hallen och i köket!

Men julafton är ett lite konstigt påfund. Fast bra också, för då får man massor av god julmat. Liite hundmat på botten (det säger matte att vi måste ha så magen inte ballar ur) och så MASSOR av julmatsrester.

Människorna åt en massa mat och tittade på TV mitt på eftermiddagen, och sen väckte dom Elliot som inte fick sova längre och sen gick Jeroen ut och bytte kläder, och så kom han in igen. Fast då hade han satt på sig röda kläder och hade en massa bomull i ansiktet och pratade konstigt. Stackars Elliot tyckte det var MYCKET märkligt.
Jag försökte byta Igelkotten mot ett paket, men det gick han inte med på.

Paketpåsen var slut rätt fort. Jag fick inget. När Jeroen gett människorna varsin julklapp så gick han ut igen, och kom tillbaka nästan meddetsamma fast nu i sina vanliga kläder igen. Skumt beteende.

Elliot ville inte byta sitt nya garage mot min igelkotte. Rätt bra, för jag ville ju ändå ha igelkotten själv...

Min anka samsades rätt bra med sin nye röde kompis.

Inga kommentarer: