lördag, december 15, 2007

Lördag = jakt

Japp, det är så det ska vara. Stämmer dock inte alltid. Eller egentligen, jag tycker nog det ska vara jakt FLER dagar än bara lördagar.

Hursomhelst, idag var det dags igen. Pussel var med, fast hon satt i bilen hela dagen så hon räknas liksom inte. Vi åkte till Fasan-slottet - och det blev som vanligt jättekul! Fast det kändes lite skumt i början, det trillade inga fasaner där jag stod så jag var arbetslös nästan hela förmiddagen! På första såten hade vi en fasan som seglat rätt in i en husgavel och kolavippat på stället, den var så lättapporterad att jag lät matte ta den, så letade jag på dom svårare ställena. Fast jag hittade inget - nä för det fanns inget där sa matte, jamen för säkerhets skull alltså, sa jag!

Men på eftermiddagen gick det bra! Vid Tegelbruket (vaddå tegelbruket, vi är i skogen ju???) där var det jättekul! Bobby och Melker stod till höger, Tee och Fly stod till vänster och vi hade fullt upp att göra! Sen gick vi vidare till Slottet, jag och Bounty och en till fick "blanka" av området på andra sidan ån först och skrämma bort alla fasanerna därifrån, det är kul! Matte tycker inte det är lika kul. Hon bara fastnar i ris och snår och har sig. Tyvärr måste jag gå fot där, det är mindre kul. Fast jag tar små rundor när inte matte ser. Tyvärr blir hon lite arg då...

Sen fick jag stå på gräsmattan och fånga skammade fasaner! DET är helt klart min grej :-) Jag tog några i vattnet också, det var iskallt men jag hade dykardräkten på så det var rätt ok faktiskt. Var över på andra sidan ån och tog en som sprang också, det är såna där Viktiga Uppgifter.

När vi kom hem sov vi en timme på sängen, matte och jag... Och framåt kvällen fick vi hemleverans av både kvällsmat och labradårsällskap - superbra va!!

Inga kommentarer: