söndag, december 16, 2007

Söndagsträning

Denna dag började riktigt bra - vi sov länge, åt frukost och gick på lång promenad utan Sally (är hon med blir det ingen lång promenad). Sen blev det mindre bra, matte åkte iväg till den stora affären i Malmö där man kan köpa möbler och hundleksaker. Och då fick jag vara alldeles ensam hemma. Ja Peggy, Sally och Pussel fick ju också vara alldeles ensamma hemma förstås....

Men matte kom hem rätt fort. Med glödlampor och en hylla och lite annat smått och gott. Men inga möbler. Och sen fick jag och Pussel följa med i bilen, och så träffade vi Bobby, Melker och golden-Akila och deras människor på Revingefältet! Bobby, Pussel och Akila mjukstartade med några markeringar, sen fick Bobby träna på att vara ihärdig och söka i ett litet område och inte ge upp. Det gick bra. Sen fick Bobby, Pussel och Akila göra ett jättestort sök. Det gick inget vidare för Bobby (som mest örlade runt) och Pussel (som mest åt bajs), så de är till salu nu. Billigt.

Sen skulle Melker och jag få göra Långa Markeringar. Jag rusade ut sådär 350 meter (matte säger att den bara var 150 eller nåt, men vad vet hon?!) och spikade min markering. Förstås. Fast sen fick jag jätteont i benet och kunde knappt ta mig hem till matte med dummien... Så sen fick jag inte göra mer. Melker fixade sina markeringar utan större problem. Han fick "städa" efter ungdomarna på söket också.

Sen fick människorna äta mandelmusslor med sylt och grädde i Akilas hus. Jag fick ingen mandelmussla. Fräckt va?!

Inga kommentarer: