tisdag, december 18, 2007

Jag - ett Lejon?!

Igårkväll var jag hemma hos Elliot och hade en Viktig Uppgift. Moster Lillil skulle äta julbord och Jeroen skulle skriva nåt slags prov för att få köra nya båten med radio. Så jag och matte skulle passa Elliot. Grabben var lite svårflirtad i början, och ville inte hälsa på mig riktigt. Så matte och han käkade lite mat, och jag satt nedanför och blev bjuden på godbitar. Apelsin äter jag dock INTE.

Jag hittade en jättefin mjuk sak som jag hade i munnen hela tiden! Ja utom när jag fick mat alltså. Men annars så kastade jag runt på denna mjuka bruna sak, rullade på rygg på lekmattan, försökte busa med Elliot (han ville inte vara med dock) och var allmänt lycklig.

Elliot kan inte så många ord än. Fast vovve kan han förstås. Lejon också. Fast det uttalas "Mulla" säger Elliot. Och när Elliot pekar på mig så säger han MULLA. Alla dom andra hundarna heter "vovve". Utom jag. "Mulla". Men hallå, är jag ett lejon eller?!

Inga kommentarer: