fredag, november 16, 2007

Jakt och ont i ögat

Idag var jag på ny jakt. En sån där trevlig jakt där det händer massor av saker, vi jagade änder och fasaner och rävar och harar och andra saker som råkar komma ivägen, ja lite "vilda västern" över det hela liksom :-) Eftersom jag fortfarande är lite sjuk så fick Pussel också vara med ute ibland. Fast jag brukar försöka förtränga att hon är med, jag menar det är ju JAG som är BÄST. Vi fick åka i Kalas-Evas bil.

Det är lite jobbigt att gå i de höga nässlorna, inte för att det blir så mycket att apportera där, utan för att det är så jobbigt att hålla reda på matte! Hon snubblar och fastnar och har sig hela tiden, suck...
När vi gick i Jeppeskogen så gjorde det jätteont i mitt öga. Först gick det över, men när vi var klara med sista drevet i nässlorna så gjorde det ont igen. Så då gick Kalas och jag till bilen med våra människor, så fick dom andra klara sista drevet själva. Matte sköljde ögat (fast det är jättehemskt!) men det kändes lite bättre efteråt.

På kvällen var mitt öga jättesvullet... och sen kom Bobby och Melker hem till oss, och människorna åkte till Saga och Thuva! Men va f-n - Saga och Thuva är ju VÅRA kompisar??? Varför fick inte VI följa med??

Inga kommentarer: