fredag, november 02, 2007

Fasaner, fasaner, fasaner....

Idag tog matte ledigt från det där jobbet, och så åkte vi på jakt! Och nu börjar det roliga - fasanjakterna :-))

Här är min kompis Tee med sin matte, och bakom står Hedda. Ännu längre bak står Bobby & Melker, fast dom syns ju inte bakom Tees matte...


Pussel har aldrig varit på fasanjakt, så hon fick mest vara ute på förmiddagen, när det inte var så mycket att göra... det var en lite darrig inledning - fast en utmärkt Pusselinledning med ett fåtal fasaner förstås - men sen kom dom!! Massor av fasaner... Men ojoj så kul :-) På eftermiddagen inför sista drevet fick jag och Tee och labradårgrabbarna och Bounty hjälpa till med att "blanka" ett område, då ska man skrämma fasanerna så dom flyttar sig bort dit där spanielsarna vill ha dom, för att dom sen ska skrämma upp fasanerna så dom flyger till skyttarna. Det var kul... matte sa att det riktigt lyste ur ögonen på mig när vi kom fram, FAST jag var tvungen att gå FOT mestadels av tiden (alltså jag smet undan ett par ggr när matte fastnade i olika snår och sly och annat elände...).

Inga kommentarer: