måndag, maj 01, 2006

Ännu en söndag...

Idag är matte hemma, för det är söndag. Fast det är måndag egentligen. Jaja, det där fattar jag aldrig... Kul att hon inte jobbar, i allafall :-)
Vi har träffat Lena och Ducken och Lipton idag på förmiddagen. Det var kul! Först fick unghundarna träna lite, och SEN var det Duckens och min tur - hurra!! Fast det var svårt... Mattarna var lite stränga idag faktiskt. Vi fick göra olika linjetag och dirigeringar, och mattarna var väldigt noga med att det skulle bli RAKT och RÄTT. Annars fick vi göra om. Och göra om. Jag tyckte det var svårt i vattnet. Matte var ganska omständlig faktiskt. Jag fick inte gå i där, och inte där, utan det skulle vara HÄR. Till slut tänkte jag att det är lika bra att göra som hon säger, tjatkärringen!! Och vet ni - då hittade jag dummyn!!

På kvällen åkte vi till Skuggan & Caddie & co och tittade på Caddievalparna. Blir alldeles matt bara jag tänker på det, TIO små svarta vildingar!!

Dom var söta i alla fall, sa matte. Fast busiga. Och dom hade vassa tänder som bet mattarna och hussarna i fötterna och i håret och i händerna och i byxbenen, ja överallt. Fast sen somnade dom. Men dom vaknade rätt fort och började kriga IGEN. Sen åkte dom in i sin hage.

Håkan & Melker & Bobby var också där och hälsade på, fast inte Melker utan bara Bobby. Lille söte svarte Bobby är förresten inte så liten längre. Men söt är han. Än så länge...

Inga kommentarer: