torsdag, maj 25, 2006

oj....

...tiden går väldigt fort ibland faktiskt :-) Redan torsdag!! Matte är på utställning och tittar på svarta långhåriga såna där flattar. Dödstrist... Fast det regnar så jag kan lika gärna vara inomhus...

Förra helgen var vi på kurs igen - mycker kursande blir det men kul är det!! Den här gången bara en kvart hemifrån så det blev ju lite mer hanterbart. Pusslet var med på lördagen, och jag på söndagen. Då fick vi först gå lite fot och göra lite markeringar, matte fick bära hagelbössan så jag var LADDAD!! Sen var det en "hare" som for förbi i ett snöre. Den kunde jag ju bara inte låta bli att kolla... så jag smet dit när vi skulle gå åt andra hållet. Då blev matte arg. Sen fick vi gå på linje och göra LÅÅNGA markeringar. Det är jättekul! Det var en snäll farbror där som hette Robin Laud, han kom och pratade med matte om att jag var en väldigt trevlig hund. Tänk - TVÅ personer som SAMMA VECKA har sagt att jag är både LYDIG och trevlig. Fast å andra sidan, det ÄR jag ju så varför bli så förvånad ;-)

Pusselkurs i tisdags - de fick bada och apportera kråkor berättade Pussel. Fast inte samtidigt.
Och i onsdags var vi och hälsade på Anders & Mirjam och Harry och tränade och grillade korv. Fast först gick bilen sönder, så när matte till slut kom hem från jobbet (utan bil...) så var hon ARG. Så vi hann bara ut och kissa innan vi blev hämtade, men men det gick ju det också. Mio, Lipton, Ducken, Bobby och Melker var också med i Nymölla och tränade. Pussel var busig... kunde inte göra linjetag alls nästan. Undrar om hon får prestationsångest när hon är hos sin farsa eller om det är fel på gräset där i kohagen?! Sen fick vi göra lååånga dirigeringar, med störningar förstås, och sen fick vi hoppa STAKET. Skitkul! Fast matte höll på att få hjärtslag när jag nästan snubblade på tillbakavägen... Sen fick vi markering över TVÅ staket, häftigt faktiskt!

Inga kommentarer: