söndag, maj 07, 2006

Jaktprov på Ostkusten

Söndag morgon var vi uppe jättejättetidigt. Åkte bil en stund, och sen träffade matte en massa andra människor och hundar och sen åkte vi ut i SKOGEN. Jag gillar skogen!! Fast det var inte jag som fick följa med ut, utan PUSSEL!!! Sanslöst tokigt, faktiskt… Det trodde jag aldrig. Pussel skulle starta på JAKTPROV i unghundsklass sa matte. PUSSEL?!?! *himlar med ögonen* Jodå, det gick som det gick också. Markeringarna var klockrena, fotgående och stadga och uppförande och avlämningar likaså, men söket…. Ja, vi behöver väl inte prata mer om det – hon lyckades bara hitta tre dummiesar och sen tog bensinen slut kan man säga. Och på vattnet löste Pussel första i dubbelmarkeringen utmärkt (åskådarna var imponerade över hennes simhastighet, men jag säger bara det – hon är väl sin mors dotter !!) men sen tittade hon bara på båten och hux flux så var markering nr två fullständigt bortglömd… Så det blev ett tredjepris.

Sen åkte vi till öppenklassrutan och träffade Harry tillsammans med Johan & Lotta, och sen låg matte och JAG i solskenet i en backe och njöt och tittade på hundar och pratade i telefon där matte berättade om Pussels bedrift, och sen kom mattes Pappa och Brita och hade MATSÄCK med sig – mums!! Mackor med stekt ägg. Tyvärr ingen till mig. J-a skit faktiskt. Fast jag tiggde till mig en ostmacka i stället.

Ja och så träffade vi ju FANNY förstås, min småländska dotter som jag inte träffat sen hon var pytteliten!! Hon och husse Bertil skulle också gå på prov! Pussel och Fanny busade lite, fast det höll på att bli riktigt våldsamt så de fick vara i koppel istället. Och vet ni, Fanny var JÄTTEDUKTIG! Hon VANN – det blev 1:a pris med HP och provbästa hund!! Ojoj, riktigt kul var det!! Matte sa att Fanny såg precis ut som jag gjorde när jag var ung och jobbade och sökte. Gissa vem som var stolt som en tupp!! Så det var en rätt kul dag faktiskt, fast jag mest fick sitta i bilen och vänta och vänta. Och sen när vi kom tillbaka till Kalmar så fick vi mer KORV.

Inga kommentarer: