fredag, maj 19, 2006

Nu har det gått väldigt....

....längesedan sist!! Har haft annat att göra än att sitta inne och skriva faktiskt :-)

Förra helgen bodde vi i Äspinge, det ligger utanför Löberöd. Matte och vi var VALPVAKTER. Det var rätt häftigt, fast lite jobbigt också. Det var mina labradårkompisar Skuggan och Caddie och Tee och så Sune Terrieristen som var ensamma hemma. Ja och så orsaken till passningen - de 10 små söta monstrena. Matte blev rent matt och jag också, för dom vaknade jättetidigt på morgonen och så var dom busiga HELA dagen. Och hungriga var dom hela tiden. Jag nosade lite på dom, men de var rätt bra grundtränade kan man säga, jag behövde bara titta lite strängt på dom (eller möjligtvis lyfta lite på läppen till nån envis) om dom var framfusiga, så blev dom så lugna och stilla och snälla! Pussel försökte leka med dom, men hon tyckte dom var rätt trista faktiskt sa hon. Gick ju inte att busa alls sa Pussel, dom bara pep och slängde sig på rygg, och då var det inget kul att bita i dom sa hon...

Och Sally försvann så matte blev riktigt rädd! Porten hade blåst upp, så matte trodde Sally var ute på bygden... Men nädå, hon stod bara bakom komposthögen i en hörna av den delen av trädgården som hundarna inte ska vara i, och hade kul. Precis innan hon upphittades var matte nära att ringa polisen. "I det närmaste döv halvblind lätt senil golden retriever har försvunnit på landet nånstans". Vad tror ni polisen hade sagt då?!

För övrigt har veckan varit aktiv och innehållsrik. Både Pussel och jag har varit på kurs! Pussel var rätt duktig sist, men hon tramsar med att hålla fast dummisarna. Inte så viktigt tycker hon, det roliga är att SPRINGA.
JAG däremot fick massor av BERÖM av Han Som Bestämmer på min kurs, han sa att jag var en LYDIG och DUKTIG hund. Vi fick gå på linje och det kastades och sköts och det är JÄTTEROLIGT. Sån träning tycker jag om!!

Inga kommentarer: