söndag, februari 26, 2006

OS-guld!

Idag blev det släktträff. Fast inte ute på stan utan hemma hos mattes mamma med moster Pernilla & Jeroen. Och vi fick följa med! Lite rörigt blev det, men ändå.

Först tränade vi en liten stund, fast det vill matte helst inte prata om. Hon hävdar att jag var busig och olydig och örlade runt och var ivägen. JAG?!?! Nä nä... hon måste tittat på nån annan svart hund. Pusslet t ex... Pusselhunden var inte så särskilt duktig, hon hade alldeles glömt bort vad "ut" betyder, och var allmänt vimsig och åt kaninbajs. Fast stanna på stoppsignal kunde hon. Alltid något. Jag åt också kaninbajs. Och harbajs. Och kattbajs. Och hästbajs. Himla trevligt ställe tycker jag!

Den där lille söte svarte var med och tittade på idag också. Han sprang runt och kollade de stora hundarna, och försökte apportera alla "störningsapporterna" vi kastade på stadgeträningen :-) Sen sa hans husse att Lilleman frös, så de åkte hem. Fast jag tror nog det var för att husse ville titta på ishockey....

Unghundarna fick prova på att söka - Lipton börjar så smått fatta, Mio har hajat vad det går ut på och Pussel, ja hon ser ut som om hon inte gjort annat! Tur att hon är duktig på nåt, muttrade matte...

Sen åkte vi hem till "mormor" och åt söndagsmiddag och tittade på OS och ishockey-finalen. Och Sverige vann!!! Jag tyckte det kuligaste var att vi fick rester från kycklinggrytan i köket :-))

Inga kommentarer: