måndag, februari 13, 2006

Äntligen träning!!

Igår var vi ÄNTLIGEN ute och tränade!! Pussel, jag och matte åkte till Järavallen och träffade våra kompisar Guinness (flat) och Wesley (labr) och Baileys (springer) och sen kom Morris (golden) och Ripa (spaniel) också en stund. Och JAG fick följa med ut och Pusslet fick sitta i bilen, tjohooo!!

Vi var nog lite lätt ringrostiga allihopa, så vi startade försiktigt med lite markeringar och några linjetag, och sen plockade Guinness husse fram några häftiga rådjursskinn som han gömde i skogen - men tji fick han, för jag hittade dom allihopa lätt som en plätt :-) Och sen gjorde vi fler markeringsövningar (för mattarna och hussarna sa att det behövdes...?!) och sen fikade vi och busade runt lite. Eller tja, jag busade inte nåt särskilt faktiskt. Men jag tyckte det var JÄTTEKUL att träna igen!!!

Innan vi åkte hem fick Pussel komma ut och pussa lite på Guinness och di andra grabbarna. Hon är så flamsig, den där... suck. Åtta varv runt alla bilarna tillsammans med Baileys innan matte ens hann blinka. Jaja, ungdomar...
Guinnesshussen ville se om Pusslet kunde apportera och det kunde hon. Sen fick hon testa ett sånt där fantastiskt rådjursskinn - och OJ vad Pussel tyckte det var häftigt. Så hon fick låna ett sånt av Guinnesshussen. Så med hjälp av detta kanske Pusslet kan få liite bytesmedventenhet in i sin lilla skalle, så hon kan få fason på sina avlämningar.
En bild på mig från förra vintern :-)

Fast...hmmm....jag kan nog lägga beslag på det där skinnet också, tror jag faktiskt...

Inga kommentarer: