lördag, februari 25, 2006

Äntligen lördag!

Idag blev det lite annorlunda än planerat - BARA hundträning eftersom det blev ändrade planer med släkten. Men inte mej emot, såklart myyycket roligare att få komma UT i det fina vädret :-)

Så vi åkte till Trolleholm, och sköt med apportkastare och hagelbössa och kastade dummiesar och det var JÄTTEKUL!! Först fick Pussel och de andra unghundarna ett par markeringar med skott från hagelbössan - skitfräckt sa Pusslet, MER sånt :-) Mattarna konstaterade dock att de små behöver nog passivitetsträning med skott också...



Sen fick den lille lille svarte komma ut - han var rätt söt faktiskt. Jag kunde faktiskt nästan tänka mig att leka med honom (men bara väldigt lite).



Lilleman hade inget eget täcke. Så han hade fått låna ett. Hans husse Håkan hade dock vissa svårigheter att sätta på det rätt, men men, dom lär sig dom där mattarna och hussarna, fast det kan ta lite tid...

Sen var det ÄNTLIGEN min tur. Vi fick gå på linje, och det sköts med apportkastare hitåt och ditåt och vi fick göra dirigeringar och det var JÄTTEKUL. Jag var rätt lydig också faktiskt, så matte var riktigt nöjd med både mig och dottern :-) Ja alltså, förutom en gång då jag plötsligt tänkte lämna av till Melkers husse men men, hjärnsläpp kan väl hända den bäste... Matte muttrade nåt om att jag aldrig skulle få följa med Melkers husse och apportera mer, och då skärpte jag mig och sprang bara till matte med allt! För säkerhets skull, alltså ;-)

Inga kommentarer: