lördag, oktober 06, 2007

Viktig Jakt

Idag var matte, jag och Pussel på Viktig Jakt. Jag tycker alla jakter är lika Viktiga så jag fattar liksom inte skillnaden?!

Kul var det i alla fall. Förutom att matte hade PUSSEL ute flera gånger. Jag fick börja, för första drevet var på ett Svårt Ställe. Så det fick jag ta. Jag hade dykardräkten på mig. För säkerhets skull.




Det här är Micke Blåsare. Honom gillar jag. I alla fall när han blåser PÅ jakten. Då vet jag PRECIS vad som är på gång, då får man INTE prata med mig, för då är jag Koncentrerad.




Pussel på väg in med en fågel. Då går det alltid fort. Väldigt fort.
Här fick jag ont i tassen, så jag fick inte göra så mycket. Till min stora förvåning var Pusselhunden riktigt duktig, och hittade massor av fåglar! Fast sen lägger hon dom på mattes fötter... och matte suckar djupt och säger att NÅNGÅNG kanske hon lär sig... Fast det betvivlar jag.
På sista såten fick jag sitta i bilen i min gröna pyjamas. Fast det egentligen är MIN såt. För den är SVÅR. Så Pussel fick simma och simma och simma i Mossen istället. Fast hon fick lite hjälp av Fliza när det blev för svårt.

Inga kommentarer: