söndag, oktober 07, 2007

Söndagsjakt!

Idag var det dags igen! Och jag hade inte ont i foten längre. Tack-å-lov, tänk om jag fått sitta i bilen idag OCKSÅ?!
Jag och Hedda fick stå i nässelfältet vid muren på morgonen. Vi hade en del att göra där, och jobbade på som små illrar. Om nu illrar apporterar i nässlor?! Och när vi kom tillbaka - så var alla borta! Dom hade GLÖMT oss och åkt vidare???!!! Till slut lyckades mattarna luska rätt på var resten var. Gissa om mattarna var arga!!
På nästa ställe fick Pussel följa med också. Här sitter vi i betorna och vääääntar.

Vi fick som vanligt åka i Heddas stora vita bil, och labradårgrabbarna åkte med också. Trångt och härligt :-) På eftermiddagen var både Pussel och jag ute och jobbade. Teamwork - Pussel tar dom lätta och jag tar dom svåra. Men jag fick inte göra så mycket, matte sa att jag skulle vara rädd om min onda fot. Men den är ju inte ond längre ju?!

När vi kom hem var jag inte särskilt trött. Pussel luktade äckligt så hon fick bada i badkaret. Pussel HATAR badkar så matte blev både arg och blöt. Jag slapp bada för jag luktade inte illa. När matte och Pussel badat färdigt så åkte vi till stan och där fick matte kvällsmat!

Inga kommentarer: