måndag, oktober 22, 2007

Höst = jakt!

Jag gillar höst! Man får vara ute på jakt då, och apportera änder och fasaner och andra djur. Det är KUL! Visserligen får man ha sin matte med sig, menmen det går ju det också.

I fredags var jag för första gången i år på ett ställe nära hemma, och där är det KUL jakt! Lite utöver det vanliga alltså! Först lite änder, men då fick Pussel vara med. Hon var duktig sa matte, f-n trot. Men SEN var det min tur. Vi fick gå i höga nässlor och det var svårt, för min matte fastnade hela tiden och man ser inget och man ska hålla koll på linjen. Tyvärr sköt dom nästan inget här (eller lyckligtvis, eftersom jag hade fullt sjå med min matte) men SEN - när vi fick gå genom Jeppeskogen och leta fasaner, tjohoo vad det var kul!! Ja alltså jag fick inte leta fasaner, det gjorde spanielsarna. Men jag fick hämta, och DET är nästan lika kul.

Och i lördags var vi på det stora slottet i söder. Träffade en massa polare, och jag fick ha min dykardräkt på för det var så kallt i vattnet. Många tittade på dykardräkten och undrade, men den är BRA! Pussel var ute lite också, på såna ställen där inte Minus Experten (jag alltså!) behöver vara ute. Det blev många ankor, och jag var lite trött när jag kom hem.

Sen fick jag och Pussel åka till Tant Anette, för matte skulle åka bort med Will. Långt bort, så vi fick inte följa med. Men Mios matte fick följa med?!? Skumt. Helst ville jag vara hemma i mitt hus, men sen när Tant Anette tog med sig matpåsen så tänkte jag att jaja, jag följer väl med då. Och det blev bra, för hon är snäll. Fast jag fick inte sova i sängen...

Inga kommentarer: