tisdag, juni 12, 2007

Uppdatering

Det har hänt massor med saker, fast jag har liksom inte hunnit skriva så mycket. De svarta grabbarna Dacke och Bobby har varit här ett par dar när deras Husse var på annat äventyr. Då fick vi träna lite apportering i trädgården. Fast Sally var ivägen mest hela tiden och snodde dummisarna... Sen tog matte kort på oss. Kolla hur lika Dacke och Pussel är!!

Sen har Elliot fyllt ett år, och matte var på kalas. Jag fick inte följa med... taskigt va?! Han fick bl a ett mjukt djur som hette Boog i present, och jag tyckte den var JÄTTEFIN så jag försökte sno den hela tiden. Fast det fick jag inte.

Pussel (och matte också) har varit hos kiropraktorn efter bilolyckan, Pusslet var rent sned överallt så hon fick gå dit en gång till. Det var läskigt sa hon, fast man fick levergodisar hela tiden så det gick rätt bra i alla fall.

En onsdag var det söndag, så då var matte ledig. Då vaknade hon jättetidigt och jag och Pussel fick följa med till Labbeklubbens working test utanför Landskrona. Men, vad händer, jo JAG får sitta kvar i bilen!!! Fullständigt värdelöst... Visst, jag blev utsläppt till lunch, men va f-n - då var ju allt roligt slut ju!! Pussel fick 9-20-20-10 poäng. Hon hävdade bestämt att sökrutan var alldeles för liten, och att markeringen på Farbror Håkan R´s station var på tok för kort. Såna korta markeringar är för mesar, sa Pussel.

Sen har matte jobbat jättejättemycket för barnen på hennes skola ska ha betyg till skolavslutningen säger hon, och lärarna på hennes skola vimsade runt och ändrade saker i sista sekunden och alla yrade runt som höns och skulle göra en massa saker som de inte hunnit med under hela våren... Men det bryr jag mig inte så mycket om, jag har fått vara ute i rastgården på dagarna med Sally och det är rätt ok fast lite tråkigt.

Peggy är på kollo i Åhus, hos sin allraste bästa extrafamilj Sigge och Gudrun! Hon har varit hemma och gästspelat ett par dar, men åkte iväg igen.

Ja så har vi tränat lite då och då, med våra kompisar. De flesta är svarta. Vi har varit lite här och där och ibland har jag varit väldigt duktig och ibland har jag varit lite mindre duktig. Matte hon minns särskilt den där gången i Saxtorp när jag inte kunde markera ens på 15 meters håll. Så äsch, det pratar vi inte mer om nu tycker jag...

Inga kommentarer: