onsdag, juni 27, 2007

Krankesjön

Ikväll hade vi labradårträff vid Krankesjöns strand! Vi var nio stycken svarta i varierande storlek som först fick springa lite och bada lite, och sen var det träning. Slice är minst. Fast han har jättelånga ben för att vara så liten! Han fick ligga i bilen när vi tränade.

Först fick Pussel och Fly och Tee och Bobby och Dacke vara ute. De fick göra linjetag till olika stolpar och sen några markeringar uppför backen. Markeringarna var svåååra fast Pussel var riktigt riktigt duktig för en gångs skull :-) Det var bara våran matte som klantade sig och skickade till en stolpe där det inte låg nån dummy, suck... Pussel sökte och sökte men hittade inget. Konstigt va?!

SEN fick JAG äntligen komma ut igen. Caddie och Melker också. Melker var lite vimsig för Caddie luktade jääättegott men då bet hon honom men Melker var lite yr i alla fall. Vi fick göra samma sak som småhundarna fast svårare. Linjetag är lite svårt. Man får liksom inte ta egna initiativ! Man MÅSTE gå alldeles RAKT fram ÄVEN om man tycker att man ska vika av åt sidan, så får man inte det. För då skriker människan och så får man börja om...

När jag gjorde dirigering till stolpen längst nort så såg inte min matte mig på slutet. Återigen ett bevis på att man ska skaffa sig en LÅÅNG matte/husse. Det blir MYCKET enklare så. Fast jag hittade förstås dummyn i alla fall.

Sen pratade människorna så länge att dom glömde grilla korv. Jag var ute och åt fågelbajs tillsammans med Slice medans dom pratade.


ps. dom där markeringarna var ju busenkla!!

Inga kommentarer: