söndag, juni 17, 2007

Söndag - unghundsderby!

Imorse vaknade vi tiiidigt. För tredje morgonen i rad så fick jag gå morgonpromenad med grabbarna, då saknade jag min matte lite (hon låg kvar i sängen latmasken) så när Melkers Husse släppte mig lös på en gräsmatta utanför en myndighet i Eskilstuna så hoppade jag över det lilla staketet och tänkte faktiskt gå tillbaka hem till hotellet, men det fick jag inte sa han... Så fick gå och kissa med grabbarna i alla fall. Sen fick jag frukost när vi äntligen kom tillbaka till hotellet.

Det började med lite stilla duggregn på morgonprommisen men det övergick raskt i ösregn. Människorna packade raskt ut alla våra saker i bilen, och sen körde vi iväg - till ett jättefint stort rött hus som hette Hvarsta Gård. Där var massor av bilar på en stor äng. Och massor av människor. Och massor av unga hundar. För idag var det UNGHUNDSDERBY och tävling. Bobby var med, och han var ganska vimsig faktisk. Bobby MISSFÖRSTOD sin husse flera gånger sa han. För det var ganska SVÅRT. Vaddå, betyder stoppsignal stopp?! Nä jag springer till min husse sa Bobby... Fast det gick bättre och bättre, så en runda till på alla stationer hade kanske gjort susen, hihi!!
Och så var det blött för det regnade hela tiden. Människorna fick träffa alla Bobbys syskon, så det var lite släktträff. I regnet.... Duktigast av syskonen var Gemini. Hon fick massor av poäng!!

Jag fick sitta i bilen mest hela tiden. Matte var ute och försökte fotografera, men det regnade ju bara - ibland mer, ibland lite mindre. Så när allting var blött och Bobby var färdigtävlad och människorna hade gått runt och varit sociala och hälsat på såna dom kände och klockan var tolv, så sa människorna att nä nu kör vi hem. Så det gjorde vi! Vi stannade i Värnamo och människorna åt mat, och vi satt med fönsterluckan öppen och matte var jättenervös för att vi skulle hoppa ut. Fast det gjorde vi förstås inte. Inte ens Bobby fast han hängde ut över kanten - för att kunna se bra sa han...

När vi kom hem till Skåne så hämtade vi Pussel på vägen hos Tant Anette. Väl hemma fick jag kvällsmat och sen somnade jag ovaggad i MIN EGEN säng. Skönt....

Inga kommentarer: