måndag, april 02, 2007

Back on track!

Jajamensan, nu är jag tillbaka. Har haft lite uppehåll i bloggandet bara. Och det har hänt MASSOR av saker. Tänker inte ens berätta hälften faktiskt...

Fast EN sak ska jag berätta. Jag lurade min matte. Det blev inga valpar. Jisses vad hon blev besviken... Jaja, man kan ju inte lyckas jämt. Dessutom tyckte jag att vi var nog många fyrbenta i det här huset.

Vi var och hälsade på en sån där liten svart sak i helgen, förresten. Han heter Pinnen och bor i Småland. Fast han kommer från Norrland egentligen, och har åkt FLYGPLAN. Pussel tyckte han var alldeles fantastiskt jätterolig att leka med - tänk en alldeles egen leksak som piper när man biter i den!!! Kan vi ta hem honom, frågade hon. Nänä sa jag, det GÅR inte. Men han var gräsligt söt, faktiskt. Fast jag lekte förstås inte med honom.

Vi fick bo hemma hos lille Pinnen, hans farsa Dopping och så Shaq och Dundee. De bodde med sina människor i ett hus vid en jättefin skog, där fick vi springa på kvällen! Bobby och hans husse var också med.

Nästa dag åkte vi till en annan skog, där var det massor av hundar och både Pussel, Bobby, jag och Dopping skulle vara med på Working Test. Det var fem stationer, en del var roliga och en del var inte så kul och en station var FANTASTISK. Där hade dom nåt som hette Bumper Boy. Den kvackar och skjuter iväg apporter!! En sån vill jag HA....

Vi träffade andra kompisar där också, Skipper och Grynet och Pete och Bell och flat-Saga och ja nä jag kan inte räkna upp alla! Kul var det i alla fall. Och varmt och skönt.

Pussel och Bobby var också duktiga, fast dom är ju inte så gamla och intelligenta som mej. Så tja, man behövde i alla fall inte skämmas för dom. Men dom gick inte till FINAL. Det gjorde ju jag minsann!! Och i finalen (då när dom tog fram Bumper Boy´en igen och smällde lite) så skärpte Skipper och jag oss och sprang riktigt fort, så jag kom faktiskt TVÅA och Skipper VANN.

Pussel rullade sig i löv medans vi väntade och blev alldeles dammig. Det är det jag alltid har sagt - hon ÄR inte som alla andra...

Sen åkte vi hem. Jag fick sova på golvet fram hos matte för det var lite trångt i buren. Det var skönt. När vi kom hem fick vi mat och sen somnade jag i sängen.

Inga kommentarer: